aptere

Et nytt direktoratet

Digdir

Digitaliseringsdirektoratet (Digdir) trengte en helhetlig og tydelig visuell identitet som kunne representere deres arbeid med digitalisering i offentlig sektor på en moderne, tilgjengelig og enhetlig måte. De hadde behov for et designsystem som kunne sikre konsistens på tvers av alle digitale og fysiske flater.
Vi utviklet en helhetlig visuell identitet for Digdir, inkludert animasjoner, designsystem, presentasjoner, ikoner, interiørdesign, lydbilde, profilguide og webdesign. Dette sikret at Digdir fremsto som en moderne aktør med en gjenkjennelig og enhetlig kommunikasjon.
Konseptet: Digdir — Et forenklet møtepunkt mellom det offentlige, næringslivet og innbyggerne. «Det forenklede møtepunktet» handler om interaksjonen mellom teknologi og menneske.
Illustrasjonsfoto
«Digdir skal forenkle. Digdir skal være regjeringa sitt fremste verktøy for effektiv og samordna digitalisering av offentleg sektor og av samfunnet øvrig, herunder bidra til digitalisering i næringslivet.»
Designelementet er en videreføring av tanken bak emblemet — forenklet interaksjon som metafor for digitalisering.
Illustrasjonsfoto
Illustrasjonsfoto
Illustrasjonsfoto Illustrasjonsfoto
Illustrasjonsfoto
Illustrasjonsfoto Illustrasjonsfoto
Den nye visuelle identiteten har styrket Digdirs profil og sørget for at de kommuniserer tydelig, både internt og eksternt. Designspråket er lett å bruke, og de ulike elementene fungerer sømløst sammen på tvers av kanaler, fra nettsider til fysiske rom.
Se andre prosjekter